Klantgericht communiceren

Van tevreden naar gelukkige klant

In een wereld waar klanttevredenheid en loyaliteit cruciaal zijn voor succes, vormt klantgerichte communicatie met zowel interne als externe klanten een onschatbare troef. Het vermogen om de behoeften van klanten goed te begrijpen en in te schatten, is niet alleen essentieel voor het opbouwen van duurzame relaties op lange termijn, maar heeft ook aanzienlijke invloed op de tevredenheid en bedrijfsresultaten. In deze opleiding leggen we de focus op het versterken van warme commerciële vaardigheden, met als doel het verhogen van de klanttevredenheid, zowel intern als extern. Leer hoe je effectief kan anticiperen op en voldoen aan de verwachtingen van jouw klanten, wat zal bijdragen aan een positieve impact op de algehele klantbeleving en het succes van jouw dienstverlening.

Inhoud

  • Wat betekent klanttevredenheid?
    Wat verwachten klanten?
  • Hoe ga je van klanttevredenheid naar klant- gerichtheid
  • Telefonisch contact met klanten
  • Communicatie met verschillende types van klanten
  • Warme commerciële skills in klantencontact
  •  Klachten behandelen
  • Omgaan met moeilijke situaties

Methodiek

De opleiding verloopt volgens een interactieve en praktijkgerichte aanpak.

Concrete tools en handvaten.

Er wordt voldoende ruimte voorzien voor
eigen inbreng en toepassingen.

We werken met situaties
vanop de eigen werkvloer zodat de
kennis meteen ’s anderdaags kan
toegepast worden.

Resultaat

Na afronding van deze opleiding ken je het geheim achter klantgerichtheid. Je kan nauwkeurig inschatten wat de wensen en behoeften van klanten zijn.

Je leert effectief te reageren wanneer een klant niet tevreden is of zelfs verbaal agressief reageert.

Met de vele concrete tips biedt deze cursus jou de tools om een blijvend positieve klantgerichte indruk te maken, zelfs in situaties waarin de klant veeleisend is.

Duurtijd

2 dagdelen (2*3,5u)

Locatie

In de organisatie of gehuurde externe locatie in stad of gemeente naar
keuze

Prijs

Op aanvraag

Praktische info

Geschikt voor leidinggevenden.
Aantal deelnemers: min. 6 / max. 12