Zolang wij ons nog herinneren wie jij bent
Zorgen voor demente zorgvragers
Communiceren met demente zorgvragers
Gepast kunnen reageren op een klant of zorgvrager die agressief uit de hoek komt is geen evidentie.
Wij leren jou hoe en wanneer je het best confronteert, onderhandelt en meebeweegt.
Via belangrijke inzichten vanuit de psychologie leren we jouw grenzen te duiden aan anderen.
We gaan aan de slag met ervaringen uit het werkveld en kaderen deze opnieuw aan de hand van rollenspelen.
Hierin kan je ervaren hoe fijn het is om jouw eigen grenzen op een respectvolle wijze te communiceren en te hanteren.
Gepast communiceren en werken met demente cliënten
- Je kan aangeven wanneer een situatie niet pluis is
- Je kan je werkorganisatie aanpassen aan je demente zorgvrager
- Je kan communiceren met een demente zorgvrager
- Je kan een aantal benaderingswijzen van demente cliënten toepassen
- Je bent in staat tot goede zelfzorg, je kan hulp vragen en je kan goed rapporteren.
Inhoud
- De actuele noden en veranderingen in de zorg voor demente zorgvragers
- Oorzaken en uitingsvormen van dementie
- Communicatie met demente zorgvragers
- Benaderingsvormen
- Zelfzorg, hulp vragen en rapporteren
Methodiek
- PowerPoint en filmfragmenten bevatten de noden en wijzigingen in de zorg van dementen
- Oorzaken en uitingsvormen komen aan bod via leergesprekken en het uitwisselen van ervaringen
- Simulatiespel en gevalsmethode worden gebruikt om de communicatie aan te leren
- Dementie memory spel faciliteert de kennis van de benaderingsvormen
- Via tips , voorbeelden en oefeningen wordt het belang van zelfzorg , hulp vragen en rapporteren uitgelegd.
Praktische info
Geschikt voor verzorgenden.

Duur
2 dagdelen van 3,5 uur

Groep
Maximum 15 deelnemers
Locatie
In uw organisatie of op een gehuurde externe locatie in stad of gemeente naar keuze.

Prijs
Via subsidies VVSG.
Geen lid? Neem dan contact met ons op.