Hoe ga ik als consulent dienstencheques om met zorgklanten?

Online klas

Virtuele klas: Hoe ga ik als consulent dienstencheques om met zorgklanten?

Mensen worden ouder, klanten krijgen andere noden, ziekenhuizen verkorten de opnameduur en mensen blijven steeds langer thuis wonen. Deze klanten vergen een andere aanpak voor consulent en huishoudhulp. Tijdens deze opleiding krijg je inzichten en methodieken aangereikt waar je als consulent mee aan de slag kan. Je kan op die manier huishoudhulpen en klanten beter ondersteunen en begeleiden rond specifieke behoeftes en situaties die kunnen voorvallen.

Inhoud

  • Detecteren wie onze zorgklanten zijn
  • Wat zijn de noden van zorgklanten
  • Welke aanpassingen zijn er nodig voor de huishoudhulp om veilig, efficiënt en professioneel te kunnen handelen
  • Welke verbeteracties kunnen we aanbrengen in ons dagelijks werk
  • Toepassingen aan de hand van casussen

Methodiek

  • In het online voortraject maak je kennis met het onderwerp via een paar oefeningen, filmpjes, … 
  • In de interactieve zoomsessie (3 uren) ga je aan de slag met volgende onderwerpen
  • Een online klas is een opleiding in groep die je volgt vanaf je computer, met individuele inleiding en slotstuk voor-en nadien
  • De interactie wordt bevorderd door gebruik te maken van break-out-rooms, padlet, …
  • Toepassingen en implementatie op het werkveld worden ingeoefend

Praktische info

Geschikt voor consulenten in de dienstencheques. Beschikken over een computer met camera en geluid plus stabiel internet. De mogelijkheid om gedurende 3 uren de virtuele klas te volgen zonder gestoord te worden.

Duur

Zoomsessie van 3 uren

Groep

Minimum 6 maximum 12 deelnemers

Locatie

Voor jouw scherm!

Prijs

 Met subsidiëring Cevora.

Rechtstreeks bij TalentIndex: € 850 exclusief BTW, met optie voor KMO-portefeuille (DV.O.218645).