Moeilijke gesprekken met huishoudhulpen
Omgaan met klachten en feedback geven
Moeilijke gesprekken voeren met je huishoudhulpen
Dit kan gaan van het beantwoorden van klachten van een klant, over het gesprek met een huishoudhulp die gebroken Nederlands spreekt, tot feedback over een onfrisse lichaamsgeur.
Van uitdagingen gesproken…
In deze opleiding oefent u met dagelijkse (moeilijke) cases om de confrontatie aan te gaan en je comfortabel te voelen in het geven van feedback.
De kunst hierin is het verbindend confronteren.
Vaak durven we de confrontatie niet aan, het gaat erom de voorzichtigheid te doorbreken.
Het is een doe-training, er wordt een hele dag geoefend met gesprekstechnieken op zowel zelf aangebrachte situaties, als mogelijk te verwachten moeilijke situaties.
Verbindend communiceren, zelfs in (onvoorziene) moeilijke situaties
- Je kan de gepaste gesprekstechnieken toepassen op moeilijke situaties
- Je kent de principes van het verbindend communiceren
- Je bent geoefend en beter voorbereid op onvoorziene moeilijke vervelende situaties
- Je kan verbindend confronteren
- Je kan adequaat een gesprek leiden, ook in minder comfortabele situaties.
Methodiek
- Met leergesprekken worden de principes van het verbindend communiceren toegelicht
- Aan de hand van gesprekken per 2 wordt geoefend met het geven en ontvangen van feedback
- Verschillende soorten gesprekken zoals functioneringsgesprekken, sollicitatiegesprekken en slechtnieuwsgesprekken worden geanalyseerd en geoefend
- Er wordt geoefend in het verbindend confronteren
- Casussen worden besproken en nagespeeld aan de hand van de technieken van het verbindende communicatie.
Praktische info

Duur

Groep
Maximum 12 deelnemers
Locatie

Prijs
Met subsidiëring Cevora.
Rechtstreeks bij TalentIndex: € 625 per dagdeel, met optie voor KMO-portefeuille (DV.O.218645).