Hoe breng ik een moeilijke boodschap over bij een medewerker?

Voor consulenten dienstencheques

Een moeilijke gesprek voeren of slecht nieuws overbrengen, soms kan het niet anders. Met een goede voorbereiding, een verbindende communicatie en de juiste technieken is de kans groot dat je de professionele relatie met je medewerker of collega niet in gevaar brengt. Je slaagt er in om je boodschap correct, constructief en helder over te brengen en de nodige opvolging te geven.

Inhoud

  • Wie ben ik als communicator?

  • Een nieuwe taal: giraf en jakhalstaal

  • Hoe kan ik een ander overtuigen?

  • Doorbreek de voorzichtigheid: betrokken confronteren

  • Oefenen oefenen + Q&A

Methodiek

  • Voorbereidende kennismaking op het digitaal platform Karibu van Cevora

  •  Klassikale opleiding van 1 dag

  • Werken met eigen casussen

  • Wegwijs in het gebruik van verbindend communiceren in elk gesprek

  • Groepsgesprekken en rollenspelen

Resultaat

  • Je begrijpt wat een moeilijk gesprek zo lastig maakt

  • Je kent de verschillende stappen van een moeilijke gesprek en kan ze toepassen (van voorbereiding tot nazorg)

  • Je leert je eigen communicatie-voorkeur te ontdekken

  • Je kan de methodieken van ‘verbindend communicatie’ gebruiken om je boodschap helder, beknopt en constructief te brengen

Data

30 september van 9u-17u (Gent)
21 oktober van 9u-17u (Edegem)
18 november van 9u-17u (Elewijt)
2 december van 9u-17u (Gent)

Locatie

Ruimte in jouw eigen organisatie
of in de buurt van de deelnemers.

Prijs

GRATIS via subsidiëring Cevora
voor medewerkers PC 200

OF rechtstreeks te boeken bij TalentIndex €195,00 / per persoon incl. btw 

Kan gebruik gemaakt worden
van KMOP O 218645

Praktische info

Geschikt voor consulenten in de dienstencheques.
Aantal deelnemers: min. 6 / max. 12