Virtuele klas: Hoe zorg ik voor een goede match tussen huishoudhulpen en klanten?

Klantenbinding en verbinding

Virtuele klas: Hoe zorg ik voor een goede match tussen huishoudhulpen en klanten? Klantenbinding en verbinding

In deze opleiding leer je in gesprek gaan met verschillende types klanten en huishoudhulpen. Elk type heeft een bepaalde stijl en zaken die hij/zij belangrijk vindt. Hoe meer je je eigen communicatiestijl daarop kan afstemt, hoe beter je kan communiceren met die klant of huishoudhulp. Op die manier kan je bijvoorbeeld ook een betere match maken tussen klanten en huishoudhulpen of kan je samen beter een oplossing zoeken problemen. In Corona tijden is het duidelijk geworden dat een sterke band met jouw klanten en huishoudhulpen heel belangrijk is. Het leidt tot betere communicatie, meer onderling begrip en het beter navolgen van de veiligheidsnormen.

Met deze interactieve van 2* 3 uren zoom willen we praktische tools en inzichten aanbieden die kunnen helpen om de consulent de kracht te geven om daadwerkelijk de klant centraal te plaatsen en verbinding met de huishoudhulp en consulent zodat de samenwerking nog meer synchroon kan verlopen.

.

Inhoud

  • Je kan verbindend communiceren
  • Je kan weerstanden van jezelf, de klant en de huishoudhulp omdenken naar kracht
  • Je kan je communicatie aanpassen aan de specifieke eigenschappen van de klant of de huishoudhulp
  • Je kan aan klantenbinding doen op een zelfzekere en constructieve wijze
  • Situering noden eigen klanten

Methodiek: Zoomsessie van 2*3 uren

  • Situering wie is mijn klant en wat wenst mijn klant?
  • Kaderen verschillende communicatiestijlen (luisteren, motiveren en overtuigen)
  • Weerstand omdenken naar kracht van consulent en klant (achter elke neen schuilt een ja met een andere behoefte). Je leert de principes van positief omdenken.
  • Eigen (telefonische) scripten uitwerken tot een bruikbare methodiek in het communiceren met de klanten
  • Korte opdracht om mee te nemen
  • Na 2 weken zoomlink voor intervisie en Q&A

Resultaat

  • Deelnemers kunnen verbindend communiceren
  • Deelnemers kunnen weerstanden van zichzelf en de klant omdenken naar kracht
  • Deelnemers kunnen hun communicatie aanpassen aan de specifieke eigenschappen van de klant
  • Deelnemers kunnen aan klantenbinding doen op een zelfzekere en constructieve wijze
  • Deelnemers kunnen empathisch en begripvol reageren naar de klant toe

Praktische info

Geschikt voor medewerkers, consulenten en leidinggevenden in de dienstencheques sector en thuiszorg

Duur

2 dagdelen van 3 uren met Zoom of ander.
(tussen de dagdelen is er een interval van minimum 1 week)

Groep

Maximum 15 deelnemers

Locatie

In uw organisatie of op een gehuurde externe locatie in stad of gemeente naar keuze.

Prijs

Kan via subsidiëring van Cevora of rechtstreeks te boeken bij TalentIndex

Geen lid? Neem dan contact met ons op.