Virtuele klas: Hoe overtuig ik klanten om huishoudhulpen te laten opstarten in Coronatijden?

Klantenbinding en verbinding

Virtuele klas: Hoe overtuig ik klanten om huishoudhulpen te laten opstarten in Coronatijden? Klantenbinding en verbinding

Het nieuwe normale is gestart, huishoudhulpen zijn blij met de heropstart, daarentegen stellen we vast dat de klant in een andere versnelling zich bevindt. Klanten zijn bang, werken nog van thuis uit, kinderen zijn thuis, financiële bedenkingen, … allemaal redenen om de hulp nog niet direct te laten opstarten.

Hoe moeten we hier met omgaan? Hoe kunnen we het best in communicatie gaan met de klant? Welke oplossingen kunnen we aanbieden om de klant meer te laten participeren?

Met deze opleiding willen we praktische tools en inzichten aanbieden die kunnen helpen om de consulent de kracht te geven om daadwerkelijk de klant centraal te plaatsen zodat de heropstart meer synchroon kan verlopen.

Interessant om deze opleiding te combineren met de virtuele klas: Help jouw huishoudhulp veilig opstarten met essentiële schoonmaakinfo. https://www.cevora.be/nl/opleidingen/Virtuele-klas—Help-jouw-huishoudhulp-veilig-opstarten-met-essentiele-schoonmaakinfo Hierin wordt belangrijke praktische info gegeven om de angsten t.a.v. het virus te verlagen.

Inhoud

  • Praktische info over Covid19 (virus wegpoetsen met water en zeep, social distance, …)
  • Situering noden eigen klanten
  • Adequaat reageren en begrijpen hoe verbinden met de klant
  • Technieken om weerstanden om te denken naar kracht
  • Werken met een zelf uitgewerkt telefonisch scripts

Methodiek: Zoomsessie van 2*3 uren

  • Situering wie is mijn klant en wat wenst mijn klant?
  • Kaderen verschillende communicatiestijlen (luisteren, motiveren en overtuigen)
  • Weerstand omdenken naar kracht van consulent en klant (achter elke neen schuilt een ja met een andere behoefte). Je leert de principes van positief omdenken.
  • Eigen (telefonische) scripten uitwerken tot een bruikbare methodiek in het communiceren met de klanten
  • Korte opdracht om mee te nemen
  • Na 2 weken zoomlink voor intervisie en Q&A

Resultaat

  • Deelnemers kunnen verbindend communiceren
  • Deelnemers kunnen weerstanden van zichzelf en de klant omdenken naar kracht
  • Deelnemers kunnen hun communicatie aanpassen aan de specifieke eigenschappen van de klant
  • Deelnemers kunnen aan klantenbinding doen op een zelfzekere en constructieve wijze
  • Deelnemers kunnen empathisch en begripvol reageren naar de klant toe

Praktische info

Geschikt voor medewerkers, consulenten en leidinggevenden in de dienstencheques sector en thuiszorg

Duur

2 dagdelen van 3 uren met Zoom of ander.
(tussen de dagdelen is er een interval van minimum 1 week)

Groep

Maximum 15 deelnemers

Locatie

In uw organisatie of op een gehuurde externe locatie in stad of gemeente naar keuze.

Prijs

Kan via subsidiëring van Cevora of rechtstreeks te boeken bij TalentIndex

Geen lid? Neem dan contact met ons op.

Pin It on Pinterest