Tips & tricks
In het motiveren van jouw medewerkers.
Streeft u als leidinggevende dagelijks naar gemotiveerde medewerkers en hieraan gekoppeld gelukkige bewoners? Heeft u nood aan extra tips om te zorgen dat medewerkers zich goed voelen in uw WZC? Toverformules bestaan hiervoor jammer genoeg niet. Als leidinggevende heeft u wel een belangrijke rol om uw medewerkers (en bewoners) te ondersteunen en goed te laten voelen.
Tijdens deze korte en interactieve opleiding staat u als leidinggevende stil bij uw eigen motivatiebronnen en leert u hoe u dit kan gebruiken om uw medewerkers te motiveren en te coachen. Na afloop gaat u naar huis met veel tips over hoe u en uw medewerkers gemotiveerder aan de slag kunnen. Dit helpt om absenteïsme tegen te gaan en meer betrokken medewerkers te krijgen. Samen werkt u aan meer werkbaar werk
Inhoud
- Motivatiebronnen van jezelf en van jouw medewerkers
- Motiverende gesprekken
- Motiveren en coachen
- Good practices
- Eigen POP en reminders
Methodiek
- Via leergesprekken komen we tot verschillende begrippen
- Intervisiegesprekken
- Rollenspelen
- Workshops
- Eigen aandachtspunten noteren
Resultaat
- Je kent je eigen motivatiebronnen en die van jouw medewerkers
- Je kan motiverende gesprekken voeren
- Je kan verschillende methodieken qua motiveren en coachen gebruiken
- Je hebt inzicht in goede voorbeelden van andere deelnemers
- Je kan je eigen POP opstellen
Groep
Minimum: 6 deelnemers
Maximum: 12 deelnemers
Teamverantwoordelijken
en leidinggevenden.
Locatie
In uw organisatie of op
een gehuurde externe locatie in
stad of gemeente naar keuze.
Prijs
Prijs op aanvraag
Mogelijkheid gebruik KMOP DV.O.218645
Praktische info
Geschikt voor teamverantwoordelijken en leidinggevenden in Woonzorgsector.
Duur: 2 dagdelen van 3,5 uur