Ik weet niet hoe ik dit kan zeggen, ik durf het niet te zeggen, ik wil onze relatie niet schaden, ik wil niet kwetsen én toch moet ik het zeggen. Maar hoe? Met de technieken van het verbindend communiceren leren we stapsgewijs een nieuwe taal die ervoor zorgt dat ook de moeilijke zaken gezegd kunnen worden.
Via de elegantie, lange nek, dikke tong, groot hart van de giraf leren we ook hoe we feedback kunnen ontvangen zonder ons direct aangevallen te voelen. Wanneer de cultuur van het verbindend communiceren zijn intrede heeft gedaan in uw organisatie, start een nieuwe dynamiek
Inhoud
-
Empathisch luisteren
-
Gevoelens
-
Behoeften
-
Respectvol en niet oordelend praten
-
Verbindend communiceren
Methodiek
-
Een leergesprek wordt gebruikt om empathie uit te leggen
-
Casussen en kaartjes liggen aan de basis om de gevoelens te behandelen
-
Idem voor de behoeften
-
Er wordt per 2 geoefend in rollenspelen om respectvol en niet oordelend te spreken
-
De dansvloer wordt gebruikt om de nieuwe taal van verbindend communiceren te trainen
Resultaat
-
Je hebt zicht op je eigen gevoelens en behoeften
-
Je kent de componenten om succesvol te zorgen voor je eigen verbindende communicatie
-
Je begrijpt het verband tussen waarnemen, interpreteren en oordelen
-
Je kan tips en technieken gebruiken om beter om te gaan met het geven van feedback en het ontvangen ervan
-
Je bent je bewust van de invloed van het eigen functioneren op je communicatie en op de wisselwerking met de communicatie met klant, collega’s en leidinggevenden.
Groep
Minimum: 8 deelnemers
Maximum: 15 deelnemers
Locatie
In de organisatie of gehuurde externe locatie in stad of gemeente naar keuze
Prijs
€ 680 / 4u / groepsopleiding / incompany
€ 100 / 4u / deelnemer / open aanbod
Prijs inbegrepen: BTW, verplaatsing en didactisch materiaal
Subsidiëring Opleidingsfonds – en Vorm DC (erkenningsnr: E 06212 – ° 24 februari 2017)