Voeren van uitdagende gesprekken
Communicatievaardigheden.
Als leidinggevende moet je vaak moeilijke gesprekken voeren, gaande van het beantwoorden van klachten van een klant tot het gesprek met een medewerker over een onfrisse lichaamsgeur. Van uitdagingen gesproken…
In deze opleiding oefent u met dagelijkse (moeilijke) cases om de confrontatie wel aan te gaan en zich comfortabel te voelen in het geven van feedback. De kunst hierin is het verbindend confronteren. Vaak durven we de confrontatie niet aan, het gaat erom de voorzichtigheid te doorbreken. Het is een doe-training, er wordt een hele dag geoefend met gesprekstechnieken op zowel zelf aangebrachte situaties, als mogelijk te verwachten moeilijke situaties.
Inhoud
- Verbindende communicatie
- Geven en krijgen van feedback
- Functionerings-, sollicitatie- en slechtnieuwsgesprekken
- Verbindend confronteren
- Analyse en bespreken van casussen
Methodiek
- Via leergesprekken worden de principes van het verbindend communiceren toegelicht
- Per twee oefenen in het geven en ontvangen van feedback
- Verschillende soorten gesprekken zoals functioneringsgesprekken, sollicitatiegesprekken en slechtnieuwsgesprekken worden geanalyseerd en uitgeprobeerd
- Er wordt getraind in het verbindend confronteren
- Casussen worden besproken en nagespeeld aan de hand van de technieken van het verbindend communiceren
Resultaat
- Je kan de gepaste gesprekstechnieken gebruiken in moeilijke situaties
- Je kent de principes van het verbindend communiceren
- Je bent geoefend en voorbereid op onvoorziene moeilijke vervelende situaties
- Je kan verbindend confronteren
- Je kan adequaat een gesprek leiden, ook in minder comfortabele situaties
Groep
Minimum: 6 deelnemers
Maximum: 12 deelnemers
Teamverantwoordelijken
en leidinggevenden.
Locatie
In uw organisatie of op
een gehuurde externe locatie in
stad of gemeente naar keuze.
Prijs
Prijs op aanvraag
Mogelijkheid gebruik KMOP DV.O.218645
Praktische info
Geschikt voor huishoudhulpen dienstencheques en medewerkers werkzaam in de thuiszorg.