Keizer of koning?

Klantgerichtheid met de juiste communicatiestijl, zowel intern als extern.

In deze opleiding krijgen de deelnemers geen trucjes maar technieken aangereikt om op een duidelijke en klantgerichte manier de interne en externe klant te woord te staan. In functie van de vraag leren deelnemers zich op een adequate en assertieve manier uitdrukken. Daarnaast leren we luisteren naar en omgaan met feedback en het belang van de eerste indruk. Aan de hand van praktijkgerichte oefeningen wordt gewerkt naar het verbeteren van de communicatiestijl en houding van elke deelnemer.

Inhoud

  • Leren luisteren naar en observeren van de interne en externe klant
  • Communicatietraining om empathisch te ageren en assertief te reageren
  • Inzicht verwerven in het belang van de eerste indruk
  • Leren omgaan met feedback
  • Praktijkgericht oefenen van houding en communicatiestijl

Methodiek

  • Via een leergesprek komen tot de opbouw van een goede en duurzame relatie met de klant
  • Rollenspelen leiden tot een meer klantgerichte houding
  • Aan de hand illustraties en filmmateriaal wordt de verbale en non-verbale communicatie uitgediept
  • Het communicatieschema wordt ingeoefend
  • Feedback en leren omgaan met kritiek worden ingeoefend kaart-en rollenspel 

Resultaat

  • Je hebt inzicht in je eigen communicatiestijl
  • Je begrijpt de invloed van je communicatiestijl op de contacten met klanten, leidinggevenden en collega’s
  • Je kan je op een klantgerichte manier uitdrukken
  • Je kan efficiënt en klantgericht communiceren
  • Je kan je aangeleerde technieken toepassen op de werkvloer

Groep

Minimum: 6 deelnemers

Maximum: 12 deelnemers

Locatie

In uw organisatie of op
een gehuurde externe locatie in
stad of gemeente naar keuze.

Prijs

€ 625 / 4u / groepsopleiding / incompany

€ 100 / 4u / deelnemer / open aanbod 

Prijs inbegrepen: BTW, verplaatsing en didactisch materiaal

Subsidiëring  Opleidingsfonds – en Vorm DC (erkenningsnr: E 759 – °22 november 2013)

Praktische info

Geschikt voor huishoudhulpen werkzaam in de dienstencheque sector.