Voeren van moeilijke gesprekken
Leidinggeven / coachen.
Als leidinggevende moet je vaak moeilijke gesprekken voeren, gaande van het beantwoorden van klachten van een klant tot het gesprek met een medewerker over een onfrisse lichaamsgeur. Van uitdagingen gesproken…
In deze opleiding oefent u met dagelijkse (moeilijke) cases om de confrontatie wel aan te gaan en zich comfortabel te voelen in het geven van feedback. De kunst hierin is het verbindend confronteren. Vaak durven we de confrontatie niet aan, het gaat erom de voorzichtigheid te doorbreken.
Het is een doe-training, er wordt een hele dag geoefend met gesprektechnieken op zowel zelf aangebrachte situaties, als mogelijk te verwachten moeilijke situaties
Inhoud
- Bouwstenen van het verbindend communiceren
- Communiceren vanop de dansvloer
- Geven en krijgen van feedback
- Functionerings- en slechtnieuwsgesprekken
- Verbindend en toch betrokken confronteren
Methodiek
- Oefenen van het verbindend communiceren op de dansvloer
- Per 2 oefenen in het geven en ontvangen van feedback
- Verschillende soorten gesprekken zoals functioneringsgesprekken en slechtnieuwsgesprekken worden geanalyseerd en uitgeprobeerd
- Er wordt getraind in het verbindend (betrokken) confronteren
- Casussen worden besproken en nagespeeld aan de hand van de technieken van het verbindende communicatie
Resultaat
- Je kan de gepaste gesprekstechnieken gebruiken in moeilijke situaties
- Je kent de bouwstenen van het verbindend communiceren
- Je bent geoefend en voorbereid op onvoorziene moeilijke vervelende situaties
- Je kan verbindend (betrokken) confronteren
- Je kan adequaat een gesprek leiden, ook in minder comfortabele situaties
Duurtijd
2 dagdelen ( 2 * 3,5 u )
Locatie
In uw organisatie of op
een gehuurde externe locatie in
stad of gemeente naar keuze.
Prijs
Subsidies VVSG – Diverscity – // niet leden gelieve contact nemen met TalentIndex
Praktische info
Geschikt voor iedereen.
Aantal deelnemers: min. 6 / max. 12